تاريخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:12 | نویسنده : مریم موذن پور

1) شفای همه دردها

در آثار و خواص سوره از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: اگر سوره قصص را بنویسند و آنگاه با آب آنرا بشویند، همه دردها و ناراحتی ها از آنها برطرف می شود.
۲) درمان درد شکم و کبد و طحال
از امام صادق علیه السلام نقل شده: اگر نوشته سوره قصص را بر کسی که درد شکم یا بیماری طحال یا درد کبد یا هر گونه درد دیگری در درون بدن دارد بیاویزند، بهبود می یابد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, | 21:15 | نویسنده : مریم موذن پور

یک مطالعه تازه بیان می کند که کلاغ از باهوش ترین نوع پرندگان است. او مشکلاتش را شبیه به بشر حل می کند، وقایع را پیش بینی می کند و داری خیالی وسیع است. این مطالعه همچنین اشاره می کند که کلاغ دارای مغزی بزرگ است و یک موجود اجتماعی می باشد.در مطالعه ای دیگر آشکار شد که کلاغ تا سالیان طولانی چهره ی فردی که او را آزار می دهد را به یاد می آورد و به اصطلاح از این فرد تا مدت ها کینه به دل می گیرد.

 در یک تجربه علمی چندین چهره برای کلاغ نمایش داده شد(این افراد هر کدام رفتار متفاوتی با کلاغ داشته بود). و عجیب آنکه کلاغ این چهره ها را به یاد آورد، بخصوص فردی که او را آزار می داد.

قران چگونه به کلاغ اشاره کرده است؟

قرآن نیز از کلاغ به عنوان معلمی برای انسان یاد می کند، که فکر و درک  دارد و با واقعیت ها به صورت عاقلانه برخورد می کند. همه ما داستان پسران حضرت آدم را خوانده ایم و می دانیم که هنگامی که قایبل از قتل هابیل ناراحت بود و نمی دانست که چه کند، خداوند دو کلاغ را فرستاد که با هم جنگیدند و کلاغ پیروز، کلاغ مرده را در زمین دفن کرد و با این کار به قابیل یاد داد که باید چه کند!!

 

 خداوند می فرماید:

(فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا يَبْحَثُ فِي الْأَرْضِ لِيُرِيَهُ كَيْفَ يُوَارِي سَوْأَةَ أَخِيهِ قَالَ يَا وَيْلَتَا أَعَجَزْتُ أَنْ أَكُونَ مِثْلَ هَذَا الْغُرَابِ فَأُوَارِيَ سَوْأَةَ أَخِي فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِينَ) [المائدة: 31].

ترجمه:  آنگاه خداوند كلاغى برانگيخت كه زمين را [با چنگ و منقار] بكاود، تا بدين وسيله به او بنماياند كه چگونه جسد برادرش را [در خاك‏] پنهان كند، [قابيل كه چنين ديد] گفت واى بر من آيا عاجزم كه مثل اين كلاغ باشم تا جسد برادرم را پنهان كنم و بدين‏سان پشيمان شد

 



تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, | 22:12 | نویسنده : مریم موذن پور

کارت پستال های تبریک روز معلم



تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:45 | نویسنده : مریم موذن پور

اس ام اس و پیامک فرارسیدن ماه رجب

 

رجب آمد رجب آمد

رجب از بهر من آمد

این رجب چه مهربونه

برام از خدا می خونه



تاريخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 17:27 | نویسنده : مریم موذن پور

قصص و نام دیگرش «موسی و فرعون»۱ بیست و هشتمین سوره قرآن است که مکی و ۸۸ آیه دارد.

از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله روایت شده است: اگر کسی سوره قصص را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که حضرت موسی علیه السلام را تصدیق یا تکذیب کرده اند به او حسنه داده می شود و تمامی فرشتگان آسمان و زمین در روز قیامت، به سود او شهادت می دهند که او راستگو و درستکار بوده است.

فضیلت خواندن سوره قصص درپست های آینده